Thursday, February 12, 2009

awak ni dah kenapa?

kenapa ya kalau saya buat kebajikan (buat baik la kiranya) (bukan nak bangga ke apa, bukan nak menunjuk ke apa) yg pada pandangan orang terlampau baik sangat, orang tegur.

kalau orang lain buat jahat yg terlampau sangat, tak ada pula mereka tegur.

saya rasa kecik hati jika orang tegur begitu.

kenapa saya tak boleh buat? bukannya saya buat benda buruk pun.

saya suka, ia memberi ketenangan.

saya patut ignore kn?

tapi tak mungkin saya boleh buat begitu, saya manusia juga.

6 comments:

Matematis Muda said...

cara mengeja saya yang betul ialah s.a.y.a
bukan s.a.y.e

sekian

shaqyl said...

baiklah MM.

sudah SAYA tukar...

Sam said...

sometimes ppl condemn you bcoz they don't know what else to say to you, being unfamiliar with your life. as pathetic as it may sound, it's true and i've heard that soooo many times.

RW

shaqyl said...

how nicely put. yes pathetic. if you say so, then in order for me to live peacefully now, is try to ignore them and do my thing :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

yup... manusia terutmanya yang berbangsa melayu agak gemar untuk berburuk sangka dengan kebaikan orang lain... apapun, bukan mereka yang menilai amal kebajikan kita... yang penting ,artabat amalan kita di sisi ALLAH... juz ilhlaskan niat dan teruskan melakukan perkara yang deredhai ALLAH..